Esperi Care myöntää toiminnassaan olleen virheitä ja ryhtyy välittömiin toimiin luottamuksen palauttamiseksi

26.1.2019

Esperi Care on ollut otsikoissa perjantaista 25.1. alkaen Kristiinankaupungin Hoivakoti Ulrikan tapahtumien johdosta. Hoivakoti Ulrikan ongelmat liittyvät laajemminkin henkilöstön resursointiin.

Toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni myöntää, että henkilöstön huolia ja viestejä johdolle ei ole otettu riittävän vakavasti.

- Tästä olemme erittäin pahoillamme ja tämä on meille tästä tilanteesta kaikkein tärkein oppi. Tämä tullaan laittamaan välittömästi kuntoon, Aarnio-Isohanni sanoo.

Esperi Care selvittää nyt perin pohjin sekä Kristiinankaupungin Hoivakoti Ulrikan tapahtumien kulkua että hoivan laadun ja resurssien riittävyyden kaikissa yksiköissään. Haasteisiin tullaan vastaamaan välittömästi.

- Palkkaamme lisää henkilöstöä. Vakinaistamme ja kokoaikaistamme tuntityöntekijöitä. Esimiesten työpanos tullaan jatkossa kaikissa yksiköissämme merkitsemään yli puoliksi hallinnon puolelle tällä hetkellä tässä on ollut epäselvyyksiä, ja sekin on vaikuttanut käsillä olevan henkilöstön määrään yksiköissämme, Marja Aarnio-Isohanni sanoo.

Esperi Caren toiminnan kannalta on hyvin keskeistä, että asiakkaat, omaiset ja muut sidosryhmät voivat luottaa siihen, että Esperi Caresta saa hyvää ja laadukasta hoivaa.

- Ymmärrämme, että luottamus meitä kohtaan on nyt saanut kolauksen. Teemme paljon töitä palauttaaksemme sen, Aarnio-Isohanni sanoo.

Lisätiedot:

Marja Aarnio-Isohanni, puh. 0400 694 340