Läheiset ja henkilöstö mukana kehittämässä Esperin läheisviestintää

17.11.2020
Etusivu > Ajankohtaista > Läheiset ja henkilöstö mukana kehittämässä Esperin läheisviestintää

Esperi on vuoden 2020 aikana kehittänyt yhdessä asukkaiden läheisten ja henkilöstön kanssa uutta läheisviestintätyökalua. Pilotista saatu palaute on ollut hyvää ja ensi vuonna työkalu tuodaan kaikkien hoivakotien läheisten käyttöön.

Uuden työkalun avulla läheiset saavat jatkossa viikoittain uutisia omasta, hoivakodissa asuvasta läheisestään. Samalla he kuulevat kodin elämästä, tapahtumista ja toiminnasta sekä yhtiön kehityksestä ja voivat viestitellä turvallisesti hoivakodin henkilöstön kanssa. Työkalu myös muistuttaa saapuvista sekä vastaamattomista viesteistä.

”Läheiset ovat tärkeä osa asukkaidemme elämää ja yhteydenpidolla on suuri merkitys heidän hyvinvoinnilleen. Uuden työkalun avulla haluamme lisätä avointa vuorovaikutusta läheisten ja hoivakodin henkilöstön välillä sekä ehkäistä läheisten epätietoisuutta ja huolta asukkaan tilanteesta. Koronaepidemian aikana tarve erilaisille yhteydenpidon tavoille on vain kasvanut, minkä vuoksi olemme kehittäneet työkalua tiiviillä aikataululla”, kertoo Esperin ikäihmisten palveluiden liiketoimintajohtaja Arne Köhler.

Työkalua on pilotoitu kesän 2020 aikana yhteensä 10 Esperin yksikössä ympäri Suomen. Palautteen perusteella läheiset arvostivat kuvia ja tarinoita asukkaista, henkilöstölle tärkeää oli puolestaan nähdä läheisten reagointi ja arvostus. Käyttäjät myös arvostivat työkalun helppokäyttöisyyttä.

”Pitkäaikaisena tavoitteenamme on olla laadun edelläkävijä, mikä vaatii aktiivisia tekoja kuten esimerkiksi moderneja työvälineitä ja uusia tapoja toimia. Läheisten osallisuuden lisääminen on erittäin tärkeä askel laatutyössämme ja työkalun kehittämisessä onkin ollut mukana asukkaiden läheisiä ja henkilöstöä. Pilotissa läheisten suositteluhalukkuus (NPS) oli 50 ja jokainen myös halusi jatkaa työkalun käyttöä. Tämä oli erittäin ilahduttava tulos ja kannustaa meitä jatkamaan kehittämistä”, Köhler päättää.

Esperi jatkokehittää työkalua syksyn 2020 aikana pilotista saamansa palautteen perusteella ja tuo uuden viestintäpalvelun hoivakotien asukkaiden läheisten käyttöön vuonna 2021.

Video
(katseluaika 1:13)

Kysy lisää palveluistamme

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Asiakaspalvelumme on valmiina vastaamaan kysymyksiisi arkisin klo 9-16.


Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteydenottoni liittyy

Jos toivot yhteydenottoa, jätäthän meille joko puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi.


Kun lähetät lomakkeen, asiantuntijamme voi olla sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti. Löydät tietosuojaselosteen täältä.​


​Töihin meille – lue lisää työskentelystä Esperillä